torsdag 17 juni 2010

Dålig mental form


Rekordförsöket gick inget vidare. Kände redan innan att det skulle bli tufft och då är man förlorad. Har känt mig i dålig form på maran och på passen efter också. Det gick i 6 km, och sedan pressade jag 2 till halvhjärtat. Pulsen var hög, men inte så våldsam som den var på tex Hässelbyloppet. Idag var det helt enkelt tungt och psyket orkade inte hålla emot. Jag lyckades inte finna motivationen och avbröt på 8 km. Långt att gå hem blev det också.
Kalle skötte annars farthållningen perfekt. MYCKET irriterande är att min Garmin är en glädjemätare. Vad stod Kalles klocka på i höjd med Thaibåten? Har uppdaterat den nu, hoppas det hjälper, annars ska den bytas ut.

8km/4:20
194/188

2 kommentarer:

  1. Men 4:20 på 5 miles, måste väl vara personligt rekord? Bra där!

    SvaraRadera
  2. Men vad är det som säger att din Garmin är en glädjemätare? Kan inte lika gärna min vara en sorgemätare?

    Det verkade dock vara någon enskild grej som hände som gjorde att vi diffade 50 meter, nån satelitskugga eller nåt, sen höll sig diffen på 50 meter vid varje km.

    SvaraRadera