lördag 26 juni 2010

Ölandsfylla



8km/5:23
178/162

7km/7:47 (Backpass)
177/149

Är på Öland och bor hos riktiga ölänningar! Trots att jag är i superiets Borgholm har jag hunnit springa två pass. Försts sprang jag 8 km med en annan kille här. Han gör milen på 43 min men har ändå ingen distansmätare eller GPS, han verkar dock sugen efter att jag demat sporttracks. Sedan var jag ute på själva midsommarafton igår. Det var tur att jag stack ut på morgonen för det blev sjukt varmt senare, upp mot 25 grader. Kungen har nog de bästa parkförvaltarna för skogsstigarna i närheten av Solliden är av världsklass. Mjuka, snabba, breda! Idag blir det givetvis vila.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Wow, trodde inte dat fanns backar på Öland!

    SvaraRadera
  3. Det är ju bredvid slottet som givetvis ligger högt över havet!

    SvaraRadera
  4. Är det ett slott, inte en fästning? Du är en mycket duktig Sverige-turist, föredömligt!

    SvaraRadera