lördag 20 februari 2010

Trampkvarn 1% lutning



Jag gick på SMHI-propagandan om att det var farligt att gå ut (snöröjningen på Årstas tak är inte vad den borde vara) så det blev löpbandet idag för första gången sen 19:e februari förra året! Svor lite för mig själv när jag började springa på bandet för att jag var tvungen att titta på folk som nöjesbadar i klorat vatten och att kvinnan bredvid mig gick på bandet i 4,7 km/h och samtidigt läste expressen. Jag fick ju dåligt samvete eftersom jag själv inte är tillräckligt effektiv för att hinna läsa något samtidigt som jag tränar. Efter ett tag var det nog hon som svor åt mig för att jag andades äckligt och det stänkte svett om mig.

Såg till att bara byta hastigheter på jämna kilometrar så att jag skulle komma ihåg exakt hur jag hade sprungit eftersom jag inte fick nån hjälp med det av Garmin den här gången. Så här blev det per kilometer (km/h):
12, 12, 15, 16, 17, 18, 15, 18, 12, 12.
Totaltid 42:00. SportTracks säger 193 som maxpuls, jag såg 195 med egna ögon, jävla ST, försök inte ta det ifrån mig! 169 i medelupls men kanske egentligen högre eftersom ST ljuger flagrant.

Finns ändå några fördelar med löpband, det går ganska bra att tvinga sig till hemska saker. Å andra sidan blir det ju aldrig några riktiga maxruscher eftersom det finns hastighetsbegränsning.

2 kommentarer:

  1. Läsa tidningen på löpband, kul grej!

    Du körde alltså 6 kilometer i mitten på 3:40 i snitt, bra där.
    Kul inlägg för övrigt. Jag har ju friskis här nere så jag ska nog lösa biljett i morgon för halvmara på löpband.

    SvaraRadera
  2. 6 km på 22 är jävligt imponerande!

    SvaraRadera