måndag 15 februari 2010

Orientering i Stockholm (Gissa platsen)


Ett litet tillägg, sånt här tycker jag är kul! Samma sträcka, samma dag.


19 km/6:34
Max-/medelpuls - 172/159

När passen blir längre och längre kan det vara lite besvärligt att hitta en lång sträcka som känns motiverande. Efter Kungsholmen två helger i rad bestämde jag mig för att göra som Kalle och bege mig ut söderut istället. Planen var att följa tunnelbanelinjen en lagom bit bort och sedan välja funktionen "Go to" och välja "Hem".

Förutom att jag började med att springa i en cirkel, var det ett kul sätt att hitta en ny väg hem. Med hjälp av kompassen i klockan var det bara att hålla sig till de stora vägarna och sen gena på mindre vägar där det kändes motiverat.

Inget nytt HighScore idag men formen känns stigande.

4 kommentarer:

  1. Det där är ju vår fars vackra gamla hem från ovan! Sockenvägen är en bra tvärslå genom linje 17, 18 och 19, den börjar (eller slutar) vid Årsta värdshus, finns en hästsporthall där också, och så slutar (eller börjar) den i Bagis men det är bäst att svänga av mot Kärrtorp så kan man fortsätta mot Björkhagen och Hellas.

    SvaraRadera
  2. Förlåt, det heter såklart Enskede värdshus!

    SvaraRadera
  3. Håller med, mycket kul med dina bildgåtor. Det där var dock lite för lätt med tanke på att det är mitt nya smultronställe: Årstafältet. Och där du sprang kallas väl Valla torg och är en sån där förortsmiljö som är så tråkig att man kan spela in Berts/Sunes dagbok där.

    SvaraRadera
  4. Ja, alltså det som var kul denna gång var ju att vi sprang på samma trista gata i Årsta som jag besökte första gången, samma dag.

    SvaraRadera