torsdag 18 februari 2010

Tillbaka på Söder

Efter 2 pass utanför tullarna korsade jag nu några broar. Körde fartlek på samma sätt som vanligt. Jag brukar köra 3 km uppvärmning och sen 3 x 100 rusch enligt programmet. Sen springer jag tills en jämn kilometer "submaximalt" eller vad det heter och sen joggvilar jag tills pulsen är 159. Sen håller jag på så tills jag når 10km. Eftersom det är ganska uppstyrt kanske det egentligen inte är fartlek. Idag valde jag att inte ta Liljeholmsbron för jag märkte att jag kunde slå 45 min på milen så jag fortsatte platt och tog nya bron. Nu har jag ju börjat tänka lite på Midnattsloppet också...

Ganska hög puls idag, 187 som max. Har ställt in att 200 är min maxpuls i SportTracks, därför står det att det är 94% av max. Det är nog inte sant dock. Det högsta jag minns att jag har sett är 195.

Vägde 75 kg efter den här rundan, enligt ikea-vågen. När jag var och vaccinerade fick jag reda på att jag vägde 85 kg 1998. Var nämligen och vaccinerade mig det året också. Undrar vad det var för 10 kilon, säkert en massa snabbmakaroner.

4 kommentarer:

  1. Ändra i Sporttracks!!! Jävligt psykande att se att du utnyttjar så lite kapacitet hela tiden :)

    Till helgen ska jag provspringa med en stor GPS-sändare runt armen, senaste tillskottet i löpleksaksfamiljen,

    SvaraRadera
  2. Ja, ska nog ändra till 195, det är nog närmare sanningen. :)

    Vadå, är det en GPS som pratar med polar-en?

    SvaraRadera
  3. Årstabron är ju mycket finare också, tycker jag!
    Jag väger 71, snart blir jag större och kan slå dig.

    SvaraRadera
  4. Grymt snabb fartlek, jag tror på din SUB40 satsning!

    SvaraRadera