söndag 14 februari 2010

Dubbla långpass

Var sällskap åt Frida i fredags på 18 km med drickpaus var sjätte km. Det var inte alls dumt att springa utan att bli trött. Filosoferade lite om att lika obekymrat kunna springa i de riktiga långpassen.

Idag var det roligt. Tog samma runda jag och Frida sprungit fast åt andra hållet. Den var; Tanto/Draken, Årstaviken, Hammarbysjöstad, Vikingterminalen, Årstaviken tillbaka och upp på Torkel Knutsson. La in 2 km fartökning enligt schemat men tyvärr hamnade den vid Eriksdalsbadet och Årstaviken där det var som moddigast. Mådde bra efter också. Gröt med mycket sylt någon timme innan is the shit för min del.

6 kommentarer:

  1. Soft pass med Frida, hon verkar vara i ungefär samma form som mig. Synd att hon inte springer Maraton.

    Såg några grupper av TSM springa förbi utanför fönstret i Söndags, spanade länge efter David.

    SvaraRadera
  2. Hon är anmält till Marathon, men vill inte pressas till att delta :)

    SvaraRadera
  3. Ok, jag ska inte pressa henne. (Men utgår från att du pressar henne, om än subtilt.)

    SvaraRadera
  4. Givetvis, en mycket delikat balansgång men hon brukar följa med på TSM-söndagarna.

    SvaraRadera
  5. Ja men dåså, kör hon 4 eller 4:30 gruppen?

    SvaraRadera
  6. Hon brukar variera lite tror jag. Det är nog 4:30 senaste tiden

    SvaraRadera