fredag 12 februari 2010

Kampen mot ursäkterna


11 km/6:17
Max-/medelpuls - 183/162

Måndag - fortfarande hosta med touch av blod efter söndagens långpass.
Tisdag - dagen före viktigt möte, vill inte förvärra hostan.
Onsdag - dagen före annat möte, 60 minuter inomhusfotboll. Bra intervall om man "orkar" komma upp i puls. Jag brukar spela på topp och jaga skiten ur bollhållaren.
Torsdag - dagen går förbi, plötsligt och för mycket alkohol för att springa.
Fredag - plötsligt är det fem dagar sedan jag sprang! Jag får lite dåligt samvete, och ger mig ut på långintervallpasset som jag egentligen skulle kört i tisdags.

Fick till ett ok pass idag. Löpningen är inte alls lika rolig nu när jag lyssnar på "Aldrig fucka upp". "Snabba Cash" var betydligt roligare. Kurvorna är dock fortfarande lika roliga.

3 kommentarer:

  1. Snyggt diagram, det är det viktigaste! Nu har jag fått internet igen. Visade sig att de som drog in fiber hade pajat bredbandsbolagets sladd. Så snart lägger jag upp ett highscore.

    SvaraRadera
  2. Bra Pass!
    Märkligt att sporttracks lägger fartkurvan åt "fel" håll. Skalan borde vändas, som på Polartrainer! :)

    SvaraRadera
  3. Jag slog årsbästa på 800m idag ang Highscore, alltid något.

    Problemet med pace-kurvan har varit upp på Sporttacks forum tidigare, hoppas dom löser det. Enligt mig vore enklare om löparvärden använde sig av km/h, så skulle man slippa dessa progressiva skalor över "pacen".

    SvaraRadera