söndag 14 februari 2010

Långpass i Söderort


Hade tänkte hålla mig i Söderort idag men blev tvungen att svänga in i Sjöstaden för att få ihop 21 km. Jag sprang 21,03 km enligt klockan men bara 20,99 enligt SportTracks vilket gör att den här tiden inte kom med i Highscore-summeringen, däremot kommer de 20 första kilometrarna med. Samma sak hände med en 5k- och en 8k-runda som av någon anledning blev stympat ner till 4,99 (4:08 / min) respektive 7,98 (4:27 / min) som annars skulle ha blivit fina highscore. Det är nåt lite mysko med den appen! Ajajaj!

Flöt på bra idag. Platt runda med ganska bra snöröjning första milen. Var först efter 17 km som jag började känna mig smått förbannad på pissnödighet, snömodd, ont i hälsena, sjöstadsmänniskornas överdimensionerade barnvagnar (de ser ut som omvända tidningsbud nuförtiden), folk som bar på skidor åt fel håll. Kanske lite Lundell-varning där men då började jag också känna att slutet närmade sig och jag kunde förlåta folks synder och istället börja tänka på de vulgära mängder mat jag skulle äta, vilket jag inte har gjort ännu... :)

2 kommentarer:

  1. Hahaha, möte nog samma klientel nere i Hammarby Sjöstad idag. Kände mig lite som en pensionär när jag inombords svor över den bristfälliga snöröjningen runt Årstaviken. Kurvor's coming...

    Bra speed. Läste i RW att proffslöparna ligger på 90-95% av maxpuls ett helt marathon. Något för oss att bita i!

    SvaraRadera
  2. Förstår ,99 problematiken på ett annat sätt nu.

    Cool runda! Synd att jag inte hittar där ute men en vända till Björkhagen ska ju inte vara några problem!

    SvaraRadera