söndag 28 februari 2010

Sista Polariska långpasset med TSM


Idag var det sann löpglädje. Extremt blött med ständiga tvärnitar och giringar för att slippa bli dyngsur. Många stålhårdingar i leden sket helt enkelt i vattnet och sprang rakt igenom pölarna. Själv lyckades jag hålla mig relativt torr första halvan. Förutom vattnenpölar var luften perfekt fuktig och greppet till största del bra. För första gången någonsin kände jag (utan efterhandskonstruktion) att jag hade kunnat ta 20 km till när passet avslutades!

Min GPS registrerade tyvärr bara första första 3 km och ligger numera på blocket tillsammans med alla andra Polarprylar jag samlat på mig. En 305:a bör dyka upp i mitten av veckan med posten. Ska kompletteras med en fotpod för att få fartkurva på löpband. Alla mina Polarrundor är importerade i Sporttracks så inom kort kommer våra rapporteringarna följa samma standard.

2 kommentarer:

  1. Du är alltså redo för ett Maraton, snyggt!
    Idag snittpulsade du 166, vad ska du ha på Maraton, 175?

    SvaraRadera
  2. Redo är jag inte, men i gårdagens tempo hade jag nog klarat andra halvan. Hoppas på runt 175 (85%) första 2 och sedan får den dra iväg till runt 185 som jag kan ha relativt länge, även om det är smärtsamt.

    SvaraRadera