lördag 20 februari 2010

Planka Nu!


8 km/6:35
Max-/medelpuls - 175/158

Jag har SL-kort, men jag brukar inte ta med det när jag är ute och löper. Det är givetvis praktiskt att kunna ta t-banan hem om det skulle behövas någon gång, men samtidigt blir det också lättare att komma på lama ursäkter i spåret för att ge upp när man avverkat 12 kilometer och har 9 kvar. Moral Hazard kallas det.

Igår sprang jag iallafall ett av årets värsta pass. Med stor entusiasm gav jag mig ut i -10 och blåst, lätt klädd och med stort självförtroende. Jag tog den kallaste möjliga vägen, först till David, sedan Riddarfjärden, över Västerbron och längs norr Mälarstrand. På Västerbron blåste den kalla vinden rakt igenom mina tights (som egentligen inte är riktiga tights).

När jag började springa längs Klarakanalen blåste vinden fortfarande rakt igenom mina byxor. De mest exponerade delarna sved dessutom mer och mer, då bestämde jag mig för att ge upp. Jag sprang tillbaka en bit, sedan mot T-centralen, plankade genom spärrarna, och tog tunnelbanan hem.

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat att ge sig ut i det här sviniga vädret! Jag föll till föga idag! Fan vad morgonpigg du är också.

    SvaraRadera
  2. Jag har blivit piggare av löpningen, tror jag.

    SvaraRadera