lördag 1 oktober 2011

Framtiden / inför


På väg till Juan-les-Pins för att hämta ut nummerlappen till morgondagens stora begivelse: Courir pour une fleur. Ser en tjej skutta omkring med ett ovanligt piggt löpsteg. Ser att hon har någon sorts framtidsskodon på sig och inspekterar lite på avstånd. Senare vid ett övergångsställe kommer hon skuttande igen och ger mig en rabattkupong på samma skodon för att hon hade sett att jag hade tittat nyfiket. Hon struttade alltså omkring i rent reklamsyfte. Bon courage! Fick mig att tänka på filmen med Will Smith där han säljer någon omöjlig sjukhusutrustning, men det gick ju bra för honom till slut. Rollfiguren alltså.

Den här bloggen börjar bli gammal nu så varför inte länka till förra årets upplaga: http://fockspring.blogspot.com/2010/10/courir-pour-une-fleur.html, så får vi se om jag är i liknande form i år. Kommer ha bra draghjälp imorgon, många från klubbens springer och vi är i samma startgrupp.

2 kommentarer:

  1. Ja, och roliga kommentarer från förr också!
    Lite fransk IT-känsla att skriva ut en lång internetadress på reklamblad som börjar med https:// och slutar med ?aff=angel

    Aff står kanske för affiliate. Dvs satt hon får provision när du köper skor på internet.

    2 KOMMENTARER:

    Magnus sa...
    Fan vad häftigt! Några pb? Har du hittat nån löpklubb att springa med?

    6 OKTOBER 2010 21:41
    Kalle sa...
    Det här var iallafall PB på 20km. Finns en löpklubb i Antibes som jag funderar på att prova. Men än så länge har jag kört solo.

    7 OKTOBER 2010 09:20

    SvaraRadera
  2. Ja det var nog en affilié, men jag tror hon var tysk, tveksamt om detta är en fransk grej. Hursomhelst funkade inte länken. Fan blir inga kangoojumps...

    SvaraRadera