tisdag 11 oktober 2011

Trafikstockning

Lite nostalgiskt med en skärmdump från SportTracks. Var länge sen.

Det var nån tågstrejk idag och därför väldigt mycket trafikstockningar, ser dock inte helt sambandet, tågen går ju bara längst kusten typ. Och till Grasse då. Men inte till Sophia. Men jag ska tänka vidare så förstår jag säkert snart.

Var lite liknande situation på Fort Carré, extremt mycket folk. Säsongen startar ju i september så jag tänker att det är många som har börjat ett nytt liv nu i veckorna. Men disciplinen är bra. Folk är inte i vägen i korridorerna.

Idag 10x500m. Där jag mer eller mindre medvetet inte räknade varven och därför trodde att 9:e var den sista och körde järnet. Jag skickade (envoyer), som man säger. Hade kört korpmatch på lunchen idag så jag mjukstartade och ökade succesivt. Egentligen borde jag ju köra idioten.



4 kommentarer:

  1. I Frankrike respekterar man atleter. Här flyttar sig ju folk inte ens när man springer i Årstaviken.

    Pendlar inte folk Canne-Nice med tåg och dylikt?

    SvaraRadera
  2. I Frankrike flyttar folk på sig på gatorna också, de är så artiga så att man blir förvånad ibland.

    Jo, Cannes-Nice, men det är ju just längs kusten. Jag jobbar ju låångt upp i inlandet...typ 8km iaf.

    SvaraRadera
  3. Om fler tar bil längs kusten borde fler ta bil lite längre inåt landet för att slippa trafiken? Är det logiskt?

    SvaraRadera