måndag 17 oktober 2011

Typisk Rivieran





6km/6:44
183/163

Jag tror jag diskuterade med någon för ett tag sedan hur det känns att sakta men säkert bli sämre. Dvs sämre kondition, sämre tränad osv. Just den tanken slog mig under det här passet. Nu var det förvisso 29 grader varmt men jag kände mig ändå allmänt kass för att jag sprang så långsamt.
Undrar hur regelbundet man ska träna för att förlora formen långsamt, istället för snabbt. Springa en gång i veckan kanske. Har blivit ungefär en gång i veckan inför Lidingöloppet - kanske därför formen varit som den varit. Stillastående eller svagt avtagande. Oavsett var detta pass roligt, eftersom det var ett spontanpass där jag bestämde mig för att springa dit vägen tog mig. Fördelen med GPS-klocka är att man lätt kan hitta hem, även i en okänd stad i Spanien.

Sprang förbi shoppingcentrum, tjurfäktningsarena och många människor.

Eftersom jag inte är lika bra som David på att räkna ut rätt längd fick jag ta en omväg på slutet.

Fanns även en bra träningsanläggning på stranden där jag körde varje dag efter frukost!

1 kommentar:

  1. Du vet väl att "Rivieran" på svenska betyder "Franska rivieran"? :)

    SvaraRadera