tisdag 11 oktober 2011

Min födelsedag


7km/38km/h
169/142

Ett återkommande fenomen när man är utomlands, och kanske framför allt i sydeuropeiska länder, är att man blir underskattad vad det gäller att ta sig fram.
Vi ägnade ungefär två dagar åt att reka hur man tog sig till denna gocartbana. Givetvis ska vi åka gocart när jag fyller år.
De på hotellet undrade varför vi inte hyrde en bil för att kunna ta oss dit vi ville. På turistinfo sa de att vi skulle ta en buss till närliggande stad, men att vi borde ta en taxi därifrån eftersom det var "nästan omöjligt att hitta eller ta sig fram genom biltrafiken".

Vi "vågade" försöka. Tog en buss, gick sedan gick 500 meter längs en landsväg, sen var vi framme.

Banan var lite läskig. Jag körde med några barn som tittade oroligt bakom sig när jag närmade mig. Jag var överlägset snabbast men sladdade av några gånger när däcken inte gav något fäste. Fick be om ursäkt på dålig spanska för att jag fått in så mycket gräs i underredet...

2 kommentarer:

  1. Haha, kul att du bad om ursäkt! Du är visst en motortalang. Förvånandsvärt ansträngande om man kollar på medelpulsen. Eller=

    SvaraRadera
  2. Nej. Ganska lugnt pass. Adrenalinet ger puls, plus viss armstyrka.

    SvaraRadera