tisdag 11 oktober 2011

Alicante



6km/7:30
179/157

En intressant grej med GPS-klocka är att man kan se sol och uppnedgång, och därmed också tiden på dagen då solen står som högst. I Alicante är det klockan 14 på dagen. Som varmast brukar det vara klockan 15. För att inte dö av värmeslag tog jag då ett morgonpass. För att ha något att berätta om tog jag den hårda vägen upp för berget. Men sanningen är att det inte fanns så många alternativ. Kustremsan är som den verkar vara längs hela medelhavet, en sandstrand och en fet väg, utan mycket plats att springa.

Lite kul var det iallafall att jag mötte en till man i nästan likadan outfit när jag sprang upp för berget. Han hade också töntig neongul tröja, men sprang om mig ganska lätt.



Såhär såg det ut mesta vägen uppåt. Ganska jobbiga åsnetrappor. För att kunna dokumentera löpturen var vi tvungna att gå upp för berget en gång till samma dag.

2 kommentarer:

  1. Trodde nästan jag hade varit på Alicante ett tag, men det var ju Alcudia jag var på, ett riktigt medelhavsrövhål. Ser förjävligt jobbigt ut det där, knappt springbart väl?

    SvaraRadera
  2. Jag gick mest uppför, men Lidingö var jävligare

    SvaraRadera