söndag 2 oktober 2011

Olyckor


14km/6:18
184/165

Under det här ganska tråkiga passet funderade jag på olyckor. Tanken startade efter att sprungit på en smal grusväg. På den mötte jag en snabb Saab, en lastbil och en Volvo med släp. Lastbilar är ju ganska långsamma så där kan man alltid hoppa undan. Snabba bilar är ganska oförutsägbara men de är ofta ganska alerta bakom ratten. Bilar med släp däremot, smala därfram men med ett släp som släpar runt i gruset och som är mycket bredare än fören. Blev lite arg på föraren som körde förbi mig för nära. Men jag blir ju ofta arg när jag är trött.

1 kommentar:

  1. Där får du ju göra den franska cyklisttaktiken, du vet cykla i mitten av körfältet. Men men, grusvägär är ju en annan historia. Ta på dig en sån där snygg cykelreflex som sticker ut åt sidan en halvmeter... :)

    SvaraRadera