måndag 17 oktober 2011

Schnât*

Snart är det marathon. Tycker att jag glömt lite att köra långpass. Jag är inte anmäld! Fattas dokument eller nåt, för någon annan alltså. Min arbetsgivare bjöd på anmälan men har inte anmält oss. Den enda focken som är anmäld heter Nicolas. Så här i efterhand skulle jag hellre ha betalt 45€ själv och sluppit flummeriet så jag kunde veta vilken startgrupp jag hamnar i. Bon ben**.

WTF, igår var första passet över 20km, har ju råslöat. Då blev det 25,5km på två timmar. Först 1h15 i normal fart och sen 45' i marathon-fart. Den normala farten är tydligen 5'/km. Marathonfarten blev 4'15''. Jag har inga sub-3-ambitioner den här gången så det var för snabbt. Folk brukar säga så: ni springer för snabbt. Ja' ba' me' vadå för snabbt? Ta gueule. Jaja. Träning är en sak och tävling en annan.

Startade 8h30 från Fort Carré, typisk sportfåne-söndag med en miljard cyklister och även svenskar med stavar, kanske boende på Taube-hotellet, lätta att känna igen på att de helst fortsätter att gå i bredd vid möte på smal trottoar, saknar alltså den sydfranska chevareleskheten.

* schnât stavas egentligen snart och betyder ungefär "om ett tag".
**Bon ben = jorå satt

2 kommentarer:

  1. När jag var i frankrike har jag ett minne av att vi sa bonn bäään. Men det kanske bara var mitt uttal.

    SvaraRadera