måndag 24 oktober 2011

Dagens ost


Dagens träningspass i orange vigilans, som kändes kul just på grund av detta. Jag höll på att blåsa bort några gånger, hade jag varit kenyan hade jag nog gjort det. Första gången för säsongen jag sprang i pantalonger! Det här var lite att träna det mentala. Eller le mental. Eller l'emmental. Då kommer vi in på homophoner, som det finns gott om i franska. Om man säger att man tränar det mentala kan det lika gärna uppfattas som att man tränar emmentalen. Så missförstånd kan lätt uppstå.

Medelhavet var vilt ikväll och en ensam galning körde kitesurf i mörket, flygande planka som det egentligen heter. Saltmoln hängde över Boulevard Bacon. Jag höll på att bli omsprungen en gång men ökade ganska kraftigt och skakade av mig upprorsmakaren. Det var emmentalen som talade.

20km / 4:40
166 / 149

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar