tisdag 1 maj 2012

Göteborgaren och DFG-aren

Det här blev en supersporthelg. Spelade tennis hela 3 gånger! Var inte jättesugen på att spela inför tredje matchen. Men så ska det ju vara när man tränar deliberate, det ska inte vara för roligt.

Toni, som jag nämnt i tidigare inlägg, har en förmåga att tråka ut sina motståndare genom att bara slå över bollen och sällan missa. Han är även bra på att fånga upp attacker så det är dumt att attackera i onödan, eftersom det lätt kan bli en miss, och även om attacken går in är det inte säkert att man avgör. Allla vill slå Toni.

Han har tidigare varit lite osportslig. Tex genom att ta väldigt långa pauser när han leder, och inte vilja ta paus alls när han leder. Han brukade även döma ut bollar som var klart inne, och sedan vilja ha omspel. Om han vunnit en match med 6-0, 6-3 berättar han efteråt för andra att det blev 6-0. Detaljer som gör det viktigt för oss andra att slå honom.

Jag föreslog att vi skulle köra avsiktlig träning gällande servemottagning. Toni kan inte serva så vi tränade på att attackera hans ganska höga andraserv. Det var roligt, men vi upprepade det så många gånger tills det blev tråkigt, deliberate.

Körde matcher mot båda också. Torskade 5-1 mot Göteborgaren och 8-4 mot DFG-aren.

För övrigt, har äntligen fått hem min franska födelsedagspresent inramad! Bara 7 månader efter jag fick den. Jag är jättenöjd!

1 kommentar:

  1. Snygg passe partout! Kul att läsa om dina tennisbataljer, låter ju jäkligt motiverande det där med myglet med bollar som egentligen är inne osv. Småfuskande motståndare kanske inte är så dumt för ens utveckling!

    SvaraRadera