torsdag 24 maj 2012

Banan

Nu är jag så där nöjd som man bara är efter att ha ätit torkad korv av tjurkött efter att ha kört ett hårt intervallpass. Ja, det var ett fynd i en byhåla i Alpes-de-Haute-Provence. Korven alltså. Får passa på att vara exotisk nu  de sista tillfällena som ges. Sen kommer ju motsvarigheten vara falukorv från Västberga. Nej just det, den ska ju vara från Falun...!

Jag joggar eller springer aldrig längre. När jag gör det blir jag väldigt uttråkad. Då föredrar jag att gå eller cykla om det ska vara lägre intensitet. Inte för att jag vill träna eller så, bara för att det är så himla kul.

Nu kör jag faktiskt bara löpning på bana med vissa få undantag, t.ex lunchlöpning med en kollega, typ social grej, till skillnad från detta som är blodigt allvar!! Idag tog jag med mig spikisarna, synd och skam att inte exmera. Dagens pass var 1000m/800m/500m/500m/400m/300m/200m och efter inför den andra femhundringen åkte de på. Kändes ju lite malligt att byta skor mellan intervallerna.

Inte optimalt att jag körde det här passet med tanke på att jag ska springa ännu en 1500m-tävling på lördag kväll. En riktig gala-tid, 20:00!

Snyggt diagram ju. Hade självklart detta i åtanke när jag doserade mina krafter. Och så klart, den som vinner 200m, vinner ju allt. Men jag vann tyvärr 300m istället. Dasspapper. De som är snabba på tusingen brukar lacka på de som är för snabba på de kortare sträckorna.

1 kommentar:

  1. Haha, igenkänning. När jag kör intervaller med Linnnea har jag ibland varit tvungen att hålla igen på sista intervallen för att inte vinna. Det vore ju pinsamt med tanke på att man var lite långsam i början.

    SvaraRadera