tisdag 22 maj 2012

Runkeeper

30km/7:00

Jag kan inte ladda över min löpning till Sporttracks. Har säkert förstört kontakten på nåt klantigt sätt. Är ändå arg. I protest kör jag med Runkeeper istället.

Körde samma fart som jag höll på Marathon 2011. I år ska det gå fortare på loppet! Målet är uppsatt: 4:30 - mål ska vara realistiska. Då krävs 6:23 - fart.

Runkeeper är bra! Man kan enkelt dela lopp om man vill. Var femte minut berättar en röst hur man ligger till med tid, distans och pace. Like.

Har varit en hård träningshelg med löpning, tennis och krig. Råkade ut för en bisarr olycka på Kungliga Tennishallen där jag sprang in i en vägg med sträckt racket - som trycktes in i mitt ben. Blev ett mäktigt blåmärke. Äckligt men ganska kul att visa upp.

Nu har jag vilat måndag och tisdag. 11 dagar kvar.
Funderar på hur jag ska träna in i det sista. Fortfarande rätt stum i benen men vill få in lite mer kvalite.
En halvmara på fredag kanske, eller en intervallmil, förslag?

1 kommentar:

  1. Så du springer med Iphone istället eller?

    Wow, bara elva dagar kvar. Känner mig inte så expertig, tycker en intervallmil verkar bra! :)

    SvaraRadera