söndag 29 april 2012

Tennis är också träning

Magnus - Toni, 4-4
190/170

Minns när jag spelade pingis. Då  behövde man aldrig duscha efter träningarna. Sporten framkallade helt enkelt ingen svett. Lite så har det varit när jag spelat tennis ibland också. Men inte denna gång. Efter att ha läst "Talent is Overrated" gjorde jag allt för att ha huvudet med mig. Istället för att tänka på annat fokuserade jag på varje muskel i varje slag. Kände efter hur träffarna kändes och analyserade varje misstag.

Resultatet blev att jag missade väldigt få slag, vilket även gällde min kombatant Toni. Han är känd för att aldrig göra unforced errors, eftersom han aldrig försöker avgöra. Jag spelade exakt likadant vilket ledde till extremt långa gem. Vi uppskattade det längsta till 40-50 slag över nät. (Många)

Resultatet var ett klart fall framåt. Det bästa jag fått mot honom tidigare är förlust 6-4

För att förtydliga att det handlar om tennis lägger jag till en rolig bild från Frankrike.


2 kommentarer:

  1. Bra där! Jag är nu klar med mina 10 tennislektioner och min framtid som tennisman är väl ganska oviss...tar en match i taget.

    SvaraRadera
  2. Du får spela med mig sen när jag är med i Kungliga.

    SvaraRadera