söndag 6 maj 2012

Femton hundra

Efter en siesta som blev för lång startade bilen från Antibes 16:55 och startskottet i Nice skulle gå 17:40 trodde jag. Det här riskerade att bli en förseningsskandal som sent skulle glömmas. Kö fram till motorvägspåfarten i Villeneuve-Loubet och jag lyckades inte riktigt vara sådär "zen" som jag skulle önska...till mina 3 passagerares stora glädje. Väl på motorvägen provade jag vänsterfilen som omväxling, jag som annars brukar gilla att ligga i 89 till höger. Panikparkerade på Lidl på andra sidan om trafikleden där arenan ligger. Nakenchock bland storhandlare, på med spikskor och slitsshorts och sen springa över en 5 filig trafikled ivrigt filmad av en massa Iphones. Hittade inte in på arenan till att börja med men hittade en uppvärmande löpare som visade mig vägen. Inne på arenan 17:42 - efter start! Men så visade sig det att starten var 17:50. Flyttad eller om det var ett missförstånd är oklart. Så det blev 8 minuters uppvärmning plus en bra dos adrenalin. Jag var iallafall på rätt plats när starten gick och 4 minuter och 39 sekunder senare var jag i mål. Sprang in i en kille som bröt och sen spurtade jag om en annan på slutet. Annars vet jag inte ens vilken placering jag fick. Men jag höll 20km/h i snittfart vilket jag var nöjd med! Kul med korta lopp, det ska det nog bli fler av!

2 kommentarer:

  1. Haha, du som är så ordentlig...

    Var går gränsen för att använda löparklockan egentligen? Hade de andra också tidtagarur på armarna?

    SvaraRadera
  2. Det var inte som på 10km att alla stod med fingrarna på startknappen, tror jag var ganska ensam om att ta egen tid... Måste ju få in min rekordtusing i SportTracks, så är det bara.

    SvaraRadera