torsdag 3 maj 2012

Inför


På lördag ska jag springa det kortaste jag sprungit i tävlingssammanhang sedan jag gick i högstadiet: 1500m. Det behövdes någon från klubben för att täcka denna distans för en tävling i Nice på lördag så jag ställde upp. Personen som frågade mig om jag ville springa 1500m ville sen istället försöka ta tillbaka det hedersamma uppdraget och istället få mig att springa 5000m. Men 12,5 varv på löparbana tyckte jag lät tråkigt. Sen skall det inte underskattas att jag själv började tycka att 1500m måste vara något väldigt kul eftersom han så gärna ville sno distansen från mig. Så jag sa "parle à la main" (prata med handen). På köpet blev jag "tvungen" att köpa skor med spikdubbar. Så det blev de billigaste på "Déca", 35€. De är inte så snygga så jag visar bara sulan.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar klubbtänket. Tävlingar som måste fyllas. Att löpning bara skulle vara för individualister stämmer juh inte!

    1500 meter - är inte det en sån sträcka där man knuffas också? Vad satsar vi på för tid då, 4:30?

    SvaraRadera
  2. Nej, det är mycket snack om att ställa upp inför den här tävlingen. Det svåraste är att hitta någon frivillig till GÅNGEN! Idag på kvällens träning tackade en lojal själ till slut ja till detta vilket hindrar att klubben förlorar poäng. Den snabbaste 500m jag har gjort är på 1:22 enligt HighScore. Kanske kan gå om vinden är den rätta, men jag är fan trött i benen efter milen, hur kan det va så?!

    SvaraRadera
  3. Måste tilläggas, han som jag brukar ha som hare på träningar sprang 1500m på 4:44 för ett tag sen, men han klagade på vind och dålig draghjälp. Enligt performance predictor körd på min snabbaste mil är 4:42 en möjlighet...

    SvaraRadera