måndag 7 maj 2012

Cykelvakt

10km/10:00
126/98


Den här pumpen var paj. Både på Slussen och på Stureplan. Resultat, 10 kilometers ledande av opumpad cykel. Tråkigt. Det var Kalles cykel som skulle pumpas. Jag är ju cykelvakt, men har inte använt den på 8 månader så luften var nästan helt väck. På vägen tillbaka, 500 meter hemirfrån, gick jag förbi Cykelringen på Hornsgatan. De hade givetvis pump... 

Min promenad var dock inte helt förgäves. Vid slottet fastnade jag i en klunga ryska turister. Det spädde på min irritation att de gick långsamt med sina magväskor och dessutom pratade högt och gnälligt. Jag kom inte förbi. Då kom, som en skänk från ovan, högvakten marscherande. Två meter från den ryska klungan skrek frontsoldaten "UR VÄGEN!". Ryssarna skrek högt och gällt och kastade sig åt sidorna. En liten flicka verkade börja gråta... De respekterar soldater iaf. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar