tisdag 15 maj 2012

Aller retour aller

Transport. Cykel till jobbet, exakt 10km. Väl framme vid skåpet där jag har mina skor och lite annat kommer en sån där känsla av att jag har missat något. Ja, jag har tagit min light-nyckelknippa, utan de viktiga nycklarna för brevlådan, bilen och för det här skåpet och cykellåset. Val mellan att gå omkring i cykelskor en hel dag på jobbet och ha cykeln olåst eller åka hem igen. Åker hem igen såklart. Tar 20min hem och 30min till jobbet. 100m höjdskillnad. Så 30km cykling till jobbet idag, det är egentligen en lagom dos.

2 kommentarer:

  1. Sånt där tycker jag är rätt ångestfullt. Du vet ju direkt svaret på frågan. Du kan ju inte gå omkring sådär juh på jobbet... Men det tar ändå lite tid att komma fram till. Utgår från att du inte berättade för någon heller.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag berättade, var liksom tvungen att ändå förklara liite granna när jag kom in 10:30 på kontoret. Dessutom var jag stolt över morgonens prestation! ;)

    SvaraRadera