söndag 20 maj 2012

Slut med Linnéa

Det här var troligen det sista passet med Linnéa på länge. Är ju inte sååå kul att gå på löpning tycker jag. Förutom när man har ett lopp att se fram emot, men det har jag ju inte än så länge till...

Utöver själva intervallerna blir det ju 2 km transport fram och tillbaka, löpskolning och denna gång inte mindre än 7 varvs uppvärmning och 2 varvs nedjogg. Om jag körde på egen hand skulle jag kanske inte kört 7 varvs uppvärmning, men det är väl sånt tränare är till för.

Denna gång var det intervaller a lá 4 gånger (400+300+200+100). Efter halva passet var jag kräkfärdig men grupptrycket fick mig att fortsätta. Ledarna gör verkligen ett jättebra jobb. De är glada, entusiastiska och stöttande. Varje gång jag kom runt med mina medlöpare skrek de "Kom igen nu tjejer, ni ser starka ut!"
Ja, jag sprang i tjejgruppen som vanligt...




2 kommentarer:

  1. Ja, det ska ju vara kul. Nu tycker jag du satsar på racket, tennis, pingis, det är ju uppenbarligen din grej! Det blir enklast om du lyder mig!

    SvaraRadera
  2. Så pratar en chef.

    Annat kult ju fotboll, och badminton som du kanske tänkte på. Igår lekte jag krig med soft air Guns, också en slags träning.

    Kollar just nu när Montpellier ska ta hem ligan. Matchen fick dock avbrytas för att fansen hos Auxerre kastat in tennisbollar på planen, humor.

    SvaraRadera