tisdag 5 april 2011

Spjut

Jag var inget spjut idag, joggade lite intervaller medan andra kastade vapen. Spjut och diskus. Diskus dock kanske inte kan klassas som ett vapen, men definitivt spjut. Vet inte om jag var helt bekväm med säkerhetsnivån, hade velat ha lite mer hönsnät kanske. Men jag överlevde ju.

Dagens franska löpterm: grosse sortie. Typ långpass. Eller fet utgång? Kan säkert betyda en hel massa andra saker också och skapa stor och förödande förvirring. Hoppas jag förstått detta rätt nu.

Dagens franska spjutterm: javelot. Det betyder spjut.

3 kommentarer:

  1. Har ni friluftsdagar med jobbet, eller med löpklubben?
    Kul med friidrott.
    Jag tror jag behöver en PT. Har haft ont i foten senaste veckan och inte tränat något. Nu är det snart Marathon.

    SvaraRadera
  2. Haha, friluftsdag med jobbet ja... Nej, det var löpträning. Här skulle det egentligen vara halvmara på söndag, men lite förkylning gör att det ligger i riskzonen. Jepp, riktig marathon ganska snart... Vi får vila oss i form då.

    SvaraRadera
  3. Jag läser visst slarvigt. Fick för mig att du hade kastat spjut!
    Fan vad obehagligt att springa på löparbana när de kastar spjut.

    SvaraRadera