lördag 23 april 2011

Män som hatar bilar

Ja, här gäller det ju att ta för sig...

Jag måste kompensera får låg inläggsfrekvens nu. Körde samma varv ikväll. Blåsigt men behagligt. Shorts, t-shirt och den röda löparjackan är perfekt väder för aprilkvällarna för frusna jag.

Blev omsprungen idag vilket inte hör till vanligheterna, det krävs ju trots allt ganska mycket för att springa om någon även om han inte är snabb. Gubben som sprang om mig hakade jag så klart på i några kilometer. Han hade en lustig egenhet. Längs Cap d'Antibes finns det ofta trottoarer, men inte överallt. Men hursomhelst, så fort det kom en bil sprang mannen istället på vägen istället för på trottoaren och dessutom nästan inne på körfältet så att bilarna var tvungna att veja om de inte kände för att mosa en motionär. Min teori var att mannen i fråga hade ett starkt motstånd mot bilism och på detta sätt ville få dem att förstå att det inte är någon idé att fortsätta, vart ni än kommer kommer det finnas en motionär i vägen, ge upp.

I Juan-les-Pins träffade jag även för andra dagen i rad en bekant från löpklubben som hakade på mig. Vi förstod varandra ganska dåligt, jag skyller på att han är från Korsika, men det är jag inte ens säker på. Han får väl skylla på att jag är svensk, det vet jag inte om han är säker på.

Gick lite snabbare idag, imorgon blir det ännu snabbare och kanske längre och backigare.

2 kommentarer:

  1. Sådana är fransmännen. Du har väl sett Two days in Paris där farsan skrapar alla felparkerade bilar. Annars kan det finnas en vits i att ge sig lite mer marginal om man väl måste kasta sig åt sidan. För övrigt, vill du bli min PT? Träningen går inte så bra.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag brukar springa in mot mitten av vägen när det är kurvor och höga murar för att visa mig. Men det var inte det den här mannen höll på med. :)

    Javisst kan jag vara din PT!

    SvaraRadera