tisdag 19 april 2011

Inlägg

Måste ju komma lite inlägg då och då. Först skrev jag inget inlägg på ett tag utan anledning sen var jag förkyld ett tag så det blev inga inlägg på två tag. Är förkyld nu och var det nästan precis för ett år sen, kanske brukar vara det i mitten av april. Måste lägga av med det. Snart tillbaka.

Varför inte lite mer jämförelser.

Förra året vid samma datum såg en årsummering ut så här:
603 km / 4:54
196 / 162

I år ser det ut så här:
640km / 5:12
195 / 153

Egentligen ganska värdelösa jämförelser men då ser det ut att vara sig likt ungefär. I år har det blivit mer långsam löpning i form av uppvärming och nedvarvning när jag tränat med klubben tror jag. Sånt är jag kanske inget stort fan av, men man hakar väl på liksom... Och förra året hade jag dessutom en 3-veckorssemester mitt i allt. Men jag ska iallafall slå förra årets Sthlm marathon-tid, men har inte bestämt exakt vad jag ska ha för mål. Vore ju såklart kul att slå Nice-Cannes-tiden men Sthlm är utan tvekan en tyngre bana och nu har jag faktiskt tränat mycket mindre, eller iallafall lite mindre än jag gjorde innan dess. Men det är ju 5-6 veckor kvar, bara å köra!

3 kommentarer: