lördag 23 april 2011

En avril, ne te découvre pas d'un fil


Det är ett talestätt som betyder att i april ska man inte tro att man ska kunna börja klä sig lättare. Ordagrant: i april, ta inte av dig en tråd.

Idag var det alltså ösregn och till och med KALLARE än i Stockholm! I Frankrike har apoteken alltid en termometer uppsatt som brukar visa lite vad som helst, den som jag sprang förbi i La Fontonne visade 11. Idag blev det backe i skogen i Vaugrenier som i dag var tom. Inte en enda Ronald McDonald- eller Super Mario-fest. Såg en representant för Nice Hockey Club, blev som tur var inte omsprungen. Tror det kan ha varit snus han hade under läppen. Vet att snus förekommer även i fransk hockey, så väl på som utanför planen. Snuset smuglas alltså in av svenska utlandsproffs.

Det finns fördelar med regn alltså. Bruka träffa på en kollega i den här skogen, gjorde även det idag. Antibes är ju litet.

Blev hela 16 km, hade jag inte tänkt mig, grundtanken idag var som sagt att springa lite backe, blev 3 km upp och ner.

3 kommentarer:

  1. Jag sprang också 16 kilometer helgen innan påsk. På 5:57 tror jag. Sprang du fortare? Gjorde sista på 4:30, bra va? Nä, det innebär ju bara att det gick långsamt i början. Johanna var cykelcoach, mkt praktiskt. När jag kommer till Frankrike ska vi springa, jag måste anmäla mig till midnattsloppet så jag får motivation.

    I torsdags spelade jag tennis och blev sedan sjuk. I morgon har jag alltså haft en veckas vila. På lördag och söndag kommer jag kunna träna hur mycket som helst, vad föreslår min PT?

    SvaraRadera
  2. Wow, mailnotifikation. Svar direkt på kommentar. Körde på 5:38 på min 16km.

    Jag började köra igång ganska frekvent efter att jag hade varit sjuk. Brukar ju sägas att man inte ska "träna ikapp" men jag kan fan inte låta bli och jag tycker att det brukar gå bra. Så kanske köra två pass per dag i helgen om du har tid. Du kan ju köra ett hårt och ett soft, det softa kanske kan vara cykling. Och av vad jag har hört så kan lite lätt cykling till och med vara bra för återhämtningen. Så du kommer igång lite. Och kör lite styrka också, vader och baksida lår, såna där snygga bäckenlyft tycker jag är bra. Och plankan. Och stolen.

    SvaraRadera
  3. Kan du vara mer konkret? Det ska helst vara realistiskt!

    SvaraRadera