söndag 24 april 2011

Bilträff

Första långpasset sen 3:e april så idag handlade om att "vara ute tiden", haha! Det var jag idag. 2:30 minst alltså. Då fick det bli 3 varv runt Cap d'Antibes. Har ingen fantasi för långpassen längre. Inget åka tåg till Nice och springa tillbaka. Under tredje och sista varvet dök det upp en miljard tyskregistrerade veteranmercor. De kom glidande kategorivis. Först ett gäng som på bilden ovan, sedan mer i den stilen som vår rostiga familjebil på sent 80-tal och sen var det ett gäng ökenmercor. Just då tänkte jag "vad fan är det för fel på dessa människor". Men det var bara för att jag var så trött i benen och var en aning dehydrerad. Dessutom är det inte så jävla intelligent att springa en massa varv runt runt sådär helt i onödan. Annars är jag en typisk bilträffskille. Har just anmält mig till 206-träffen. Tror det kan bli ganska nice, grilla merguez och sånt.

30km / 5:13 / 2:39
171 / 156

P.S. Ordet merca i plural ser för jävligt ut. Borde det skrivas på något annat sätt? Maeschourr?



2 kommentarer:

  1. Du har väl inte anmält dig till en bilträff.. eller? Jag som i vanliga fall gillar hundar brukar tänka "Jävla tik!" när jag är trött.

    SvaraRadera
  2. Haha, jävla tik. Nej, ingen bilträff, ba' skoja'. Men det vore lite gripande med en träff med dylika fordon.

    SvaraRadera