söndag 3 april 2011

Galär


Fan vad sjukt äcklig idé att äta ost efter ett långpass. Årets första 30km-pass idag. Började hemifrån och sprang vidare till den stora lummiga skogen. Grön kil typ... Stämingen i skogen fick mig att tänka på Galärparken i studenttider. Galère på franska används även i betydelsen elände. Idag var det ca en picknick, eller piquenique à la stora familjen per 10 kvadratmeter där varje sällskap hade med sig ca en kubikmeter leksaker och ihopfällbara bord och stolar och frysboxar. (Undrar lite över ordet piqueniques ursprung då verbet piquer betyder stjäla och niquer knulla.) Fick noga se upp med boule-spelande sällskap som hade mage att spela mitt i löpspåret. Fick skrika "attention" flera gånger, men de lydde snällt och kastade ingenting i huvudet på mig. Så den här lilla skogen blir härmed döpt till Parc de Galère istället för Vaugrenier som väl ändå inte betyder någonting. Ja sen sprang jag runt hit och dit tills jag hade sprungit 30km helt enkelt.

30km / 4:49 / 2:24:36
172 / 155

Med tanke på gårdagens alternativa träning i form av slalom tycker jag det känns som jag är i bra form. Framtida långpass bör nog avverkas på morgonkvisten framöver. Lite för mycket cirkulation vid den här tiden. Wroom wroom. Wroom wroom.

1 kommentar:

  1. Kul!
    Kan se fransmännen framför mig med sina baguetter. GPSat nåt med skidorna?

    SvaraRadera