lördag 9 juli 2011

Stretching


6km/5:41
188/171

Första gången med klocka sen Marathon. Jag kunde sprungit snabbare, men jag ville inte! Målet är istället att följa träningspasset på Marathon.se, så gått det går.

http://beta.marathon.se/grundprogram/1624/9

Tänkte alltså köra på 3 timmars programmet. Men att klara 3 timmar på Lidingöloppet, nja..

I programmet står det också att man ska stretcha i 10 minuter. Javisst! 10 minuter var längre än jag först trodde. Det brukar ju bara var framsida lår, baksida lår, vad.. och sen då? Längar efter styrketräning, börjar känna mig lite.. plufsig.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar stretcha ett minimum av 8 minuter (om jag inte skiter i det helt, men oftast brukar jag), 2 min baksida lår, 2 min framsida lår, 4 min vad (2 olika stretchningar). Ibland kanske jag gör 2 min till av någonting, sätesmuskel, "gå ner i split", då snackar vi inga 180 grader utan snarare 100-110...

    SvaraRadera
  2. Du hade ju 3:18 efter 30km på marathon, så det kanske inte är helt omöjligt. "Bara" öka 6 minuter per mil jämfört med den farten du höll då. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, du har rätt. 3:00 ska väl inte va några problem för mig om jag tränar regelbundet. Gissar att Lidingöloppet är 10 sekunder långsammare per kilometer eftersom det är upp och ner.

    SvaraRadera