tisdag 12 juli 2011

Sparade inte på krafterna


Pallrade mig iväg på min vanliga cap-runda och började efter bara några hundra meter tänka "varför inte springa lite snabbt som omväxling" så jag ökade omgående. Vid Plage Salis kom jag ikapp en krallig kille som jag tror jag sprang om i söndags. Han höll undan i två kilometer men jag märkte att han var mäkta anfådd. Så han klev av sedan. Möte även en stammis på capen, vi brukar nicka extremt reserverat till varandra. Han springer alltid motsols. Annars möts vi ju inte. ;)

Fick varningspip om lågt batteri från klockan redan efter 5km. Vilket drama. Skulle jag kunna motivera mig att fortsätta springa om batteriet tog slut?

Slutspurten på rundan är en 800m backe, från Pinède Goulde i Juan-les-Pins upp till den högsta punkten på Boulevard Wilson, som alltså är kebaben. Om jag förstår gmap-pedometer rätt är det en stigning från 11m öh till 37m öh, men det kan ju inte stämma för det börjar ju nere vid beachen...

Fick iallafall bra stöd av Spar-personalen på Boulevard Wilson. Allez allez skreks det. De har inte bara öppet på söndagar (ja det är något exceptionellt), de hjälper mig även i svåra stunder som denna.

Klockbatteriet tog slut precis efter målgång.

10km / 4:09 / 41:31
192 / 174

1 kommentar:

  1. Fantastiskt kultur!
    Trevliga människor!

    Fixa batteriet, det där kan sluta illa!

    SvaraRadera