lördag 9 juli 2011

Antibois


Mina nya stil.

Här på macken stretchar jag ibland.


Rapport från en vecka som har varit extremt sportfånig. Två pass fotboll, två pass simning, 3 pass löpning hittils. Inget som jag planerat, har bara känt för att träna, får passa på när jag inte har besök.

Började dagen med att besöka Decathlon (lite som ett franskt IKEA men nu snackar vi SPORT!) och köpa upp mig på en massa sportfåniga saker. Som t.ex chaussures de compète (förkorning för competition) som fonetiskt skall uttlas chåssyr dö kompätt. (Observera att dö inte skall uttlas som svenska verbet dö utan mer som ett kort göteborgskt ö i gött eller skriver de inte gôtt till och med? Dagens franska löparterm alltså. Skorna väger 205g styck om det är storlek 43, jag köpte 46 vilket verkar enormt men Adidas har väl små storlekar. Köpte även löparlinne vilket jag har haft ett motstånd till av någon anledning, men det var väldigt skönt att springa i, äntligen. Sist men inte minst köpte jag en budgetvariant av en camelbak, mest för skojs skull typ. Fånigt.

Man kan ju inte fota sig själv i sin nya löparutstyrsel, det vore på gränsen till fånigt, så varför inte ett stileben på balkongen, lite mer baba cool (fransk människokategoriseringsterm).

Dagens runda runt Capen i mina lätta skor var behaglig, hade ju även lätt linne, så jag hade lättare utrustning än någonsin. Sprang dock inte snabbare än någonsin men helt okej. Fick bra support av ett tjejgäng som körde förbi i en Renault Clio och sittdansade och tjoade. Estivalt. Det betyder somrigt.

Som vanligt på min 10k runda runt Capen kom jag i mål vid kebaben. Nån gång måste jag gå in och beställa någon smaskigt där direkt efter målgång. Men idag had jag inte checkhäftet med mig. Det blev istället stretching på bensinmacken som ligger granne med mig på Boulevard Wilson, urbant värre. Där pizzabuden tankar sina trimmade mopeder, jag älskar deras motorljud.

10km / 4:20
187 / 170


P.S!
Mellan Decathlon och Löpningen hann jag alltså med att "crawla" i en timme på Stade Nautique, eller badhuset, i utomhusbassängen. Mitt crawl är i praktiken 15-20 armtag och sen sjunker jag och sväljer en massa klor och börjar hosta, men jag kan väl inte annat än bli bättre på't... De sedvanligt macho simvakterna ler inte i mjugg utan helt öppet.




3 kommentarer:

  1. Har din vecka varit ungefär såhär?

    http://www.youtube.com/watch?v=S4ZO2FD4pNA&feature=related

    SvaraRadera
  2. Haha, roligt. Undrar om han kastade bort en oskydlig människas fiskspö på riktigt och om han fick en pall slagen i huvudet på riktigt. Pallen kändes kanske som att överreagera lite. För övrigt bilder fårn Montpellier, kände igen spårvagnens utsmyckning och torget på slutet där de firar är "stora torget" La Comedie.

    SvaraRadera
  3. De ler säkert öppet. Le tillbaka :)

    Rémi Gaillard är min nya favorit. Han verkar hänga mycket i Montpeillier.

    http://www.youtube.com/watch?v=WdP7baOmees&feature=relmfu

    SvaraRadera