onsdag 27 juli 2011

Ensamt och tomt

Ingen som säger pip efter varje avverkad kilometer. Ingen som säger hur långt man har sprungit precis hela tiden. Bara några siffror som visar hur länge man sprungit. Små fartökningar ger ingen direkt belöning i form av en låg kilometertid. Så är det att springa utan Garmin. Fyfan, jag låter ju helt indoktrinerad, man skulle ju kunna tro att jag fick betalt för att säga det här.

Tomt var det också, har regnat hela dagen men nu var det torrt och runt 20 grader. Det regnar ju aldrig på Côte d'Azur. Det vet ju alla mina besökare. Jag brukar lyssna på ring-och-säg-hej-radio här och då har jag lärt mig att om man är från Bretagne så skämtar alla om att det alltid regnar där och om man är från härifrån så är det ett jäkla tjat om solen och att havet är fint. Så här odlas solmyten alltså.

Så den enda inspelade informationen jag har om dagens runda är 0:43:33. Resten är bara hörsägen. Jag påstår att jag sprang 10km ganska exakt, runt Cap d'Antibes, men jag har inga bevis.

10km / 4:21
Inte så ashög puls, var ju svalt och skönt.


1 kommentar:

  1. Du låter nedslagen. Din historia är tragisk. Att du ens orkar springa är stort. Hoppas du kommer ur starkare ur detta.

    SvaraRadera