måndag 25 juli 2011

Utan Garmin ingen löpning?



Jag kan berätta för den andra läsaren och skribenten att jag sprang med honom på hans två pass på Rivieran... Under cap-rundan la min Forerunner 405 av. Sen körde jag intervaller med ett stoppur. Då körde jag 2x5x400m med 1min vila och 3min serievila. Snabbaste 400m: 1:18, långsammaste: 1:25, snitt: 1:21. Helt okej med tanke på att det kanske var 80 grader varmt och jag precis innan hade ätit en entrecôte på 1kg. Efter det här passet har jag faktiskt inte sprungit utan boll. Jag har alltså spelat fotboll. Okej, jag är den typen av spelare som springer ganska mycket utan boll, men ändå... Men ikväll kanske det blir lite intervaller igen.

Har pratat med Garmin nu och de sa att jag kan skicka klockan till dem, tydligen går det inte att byta batteri! En lustig konstruktion va? Glömde såklart att ställa några viktiga frågor som vad det kan tänkas kosta så jag får slå en signal snart igen när jag får tid...

3 kommentarer:

  1. Den spännande fortsättningen kommer nu. Har just pratat med Garmin, kosta 89€ så får jag en "refurbished" klocka med ett års garanti tillbaka. Om man springer mycket blir det billigare per km. Refurbishment: http://en.wikipedia.org/wiki/Refurbishment_(electronics)

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket uttryck. Det är det väl värt för ett års löpning? Alternativt kan du ju köpa en ny med 2 års garanti. Kanske en vattentät 410x och börja satsa på triathlon.

    SvaraRadera
  3. Verkar dock inte vara en modell som funkar för simning enligt den här extremt långa recentionen: http://www.dcrainmaker.com/2011/01/garmin-forerunner-410-in-depth-review.html

    Snubben stoppar klockan i simmössan... :)

    SvaraRadera