lördag 30 juli 2011

Kölvattensbräda

Om man höll på och var en geek och taggade inlägg skulle det här vara #altenativträning va.

Jag hade tänkt springa idag men först var det dags för lite aquasportande. Så kallad kölvattensbräda. Eller wakeboard. Jag kan krypa till korset och erkänna att jag erhöll 20€ i rabatt för detta på grund av min arbetsgivare, de har en CE ni vet. Höll på att krocka med Nice flygplats flera gånger. Blev ju ganska mör efter det här, framför allt i underarmarna. Sen orkade jag helt enkelt inte springa. Det här var ju typ som träning.

Imorgon ska jag nog springa intervaller istället. Är fortfarande lite sugen på att skaffa en söndagscykel, men kanske måste bli lite mer sugen först.

Idag var jag säkert uppe i 10 knop eller kanske 20? Ingen aning. Vattnet var ju mjukt när jag föll så det var nog nybörjarfart.

3 kommentarer:

  1. Om du inte reda visste det är 20 knop 37,04 km/h. Alltså ca 1:37/km. Låter som en bra fart! Av döma av de röda strecken blev det några mil. Pulsbälte nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet ju att en knop är ungefär 2km/h. Men de där strecken har jag ju bara målat dit på skämt, det fattade du väl? :)

    SvaraRadera
  3. Jo jag hajade. Kul skämt. :)

    SvaraRadera