onsdag 2 mars 2011

Transportlöpning

Efter jobbet idag sprang jag tillbaka till jobbet. Så förtjust är jag. Nej, ville bara prova hur det skulle vara att springa dit och även för att reka cykelbanor. De sista 3km hade perfekta avskilda cykelbanor, de 5km första var det sämre med. Vet inte hur sugen jag är på att tampas med bilismen på cykel. Skulle nästan hellre springa på trottoaren.

8km enkel resa, så om man skulle stå ut kunde det bli 80km transportlöpning i veckan. Dock finns det ingen dusch på jobbet för tillfället så det här rent hypotetiskt. Men det pratas om att det ska komma en dusch, har för mig att det var i mars det skulle hända.

Då kanske man även skulle införskaffa några snygga avgasskydd à la japonais...


3 kommentarer:

  1. Vi har också dusch på jobbet, men det är ingen som vågar använda den. Förutom när de ska byta om från sina hip-hop kläder till kostym...

    Jag har bara 5 km till jobbet, men det vore skönt att ta bil.

    SvaraRadera
  2. Nej, bil suger. Dyrt som fan och leta parkering och tjosan. Tunnelbana is the shit! Kåt dasyr är byggt för bilar dessvärre...

    SvaraRadera
  3. Jag skulle däremot våga använda dusch om det fanns. Mailade Building&Facilities idag och frågade hur det går med duschen.

    SvaraRadera