fredag 25 mars 2011

Fördjupning av Capen


Sprang backe idag, har inte gjort det alls på sistone så jag tänkte att det var dags. Fick bli en backe inne i Cap d'Antibes. När jag sprang där upp och ner hörde jag massa hundar som skällde bakom de höga murarna och även en massa högljudda grodor. Här kommer ett fotoreportage från rundan med bilder som jag snodde från Google streetview, det är väl skitsamma om man tagit bilderna själv.








Det här är själva backen som inte ser så brant ut men den är det egentligen. Adressen är Chemin de l'Ermitage. Man ser mest häckar och höga murar.







Nu är backen slut och vi är på 66 Boulevard du Cap. Lite Scarface-stil. Grinden är normalt sett stängd, Google hade tur när de fotade. Den var öppen när jag sprang förbi för att en bil skulle ut. Oftast kommer det skruttiga små franska bilar utåkande från såna här ägor, som en kontrast...


Boulevard du Cap med lite mer kråkstil och mer insyn.

Ovanligt mycket insyn och även ganska lätt att klättra över. Detta kanske är kommunalt?

Normal insyn. Tror inte man ser så mycket av det här om man inte har en bil med kamerastativ på taket...

Det här ser ju ut som en vanlig jävla stuga!

2 kommentarer:

  1. Några kändisar i närheten? Ser ut lite som ett fattigt Hollywood.

    SvaraRadera
  2. Ja, men det är väl kanske lite det det är. Men jag har ju å andra sidan inte varit i hollywood. Finns det några it-jobb där kanske? ;)

    SvaraRadera