torsdag 10 mars 2011

Intervaller och maraplanering


Intervaller, först 2x200m sen 5x800m sen en sista 200m. 60sek vila mellan 200m och sen 90sek. Tyckte att jag tog ut mig ganska bra idag, dvs fegade inte. Hade ganska mycket träningsverk efter tisdagens träning som innebar en massa plågsam PPG. Det är alltså dagens franska löpterm, fast nej, det är en allmän träningsterm och betyder Preparation Physique Génerale. Behöver ingen översättning. Sitta mot en vägg med ben i 90 grader och sånt där.

Har nu fått ett program inför Sthlm marathon av tränaren. Det som var intressant är att det längsta passet bara är på två timmar. Programmet är inte superdetaljerat eftersom det kanske justeras vartefter, men det är ganska kort jämfört med det längsta jag sprang innan Nice-Cannes: 2:52. Får se om jag vågar hålla mig till detta. Men en kollega som sprang samma mara på under tre timmar verkar enligt egen utsago inte heller ha sprungit så extremt långa långpass och han är även med i samma löpklubb...


2 kommentarer:

  1. Du kommer ju förvisso ganska långt på 2 timmar. Verkar dock skönt med lite kortare distanser.
    Själv har jag lite ångest för alla mil som väntar.

    SvaraRadera
  2. Med min nya löparjacka ska det inte bli några problem. Tror du också borde skaffa en.

    SvaraRadera