måndag 13 september 2010

Min första tiomilavecka

Tvåmilspass 4 dagar i rad i 5:00-fart utan att känna mig så sliten. Kanske tack vare det sköna klimatet? Ja, det lät bra. 103,8 km denna vecka.

Fredag blev det runt Cap d'Antibes men den här gången ut på "turiststigen" som var helt omöjlig att springa på, ja rent utav livsfarlig, nja... Fanns iallafall en skylt som påstod det: "danger de mort" = livsfara. Här var pannlampan enda belysningen.


20km / 5:09
169 / 156

Lördag blev det bensinlöpning. Kändes som när man simmar i båtvatten och sväljer några liter. Var på väg ut på landsbygden nästan, men så kom jag till en väg utan belysning, kändes inte så lockande.

20km / 5:00
165 / 152

På söndagen kom jag fram till att jag ville nå upp till 10 mil på en vecka, men var lite trött på att springa omkring bland bilar så jag körde långpass på bana, det var helt okej, man slapp tänka, skönt faktiskt...


20km / 4:52
168 / 155


1 kommentar:

  1. Imponerade! Själv går det inget vidare... lätt ångest inför maran faktiskt. Måste bli av med seg förkylning och börja ta lite långpass snarast.

    SvaraRadera