tisdag 21 september 2010

Långa intervaller


Kör på den här veckan enligt 3-timmarsprogrammet. Idag blev det långa intervaller: 3 x 2km, 2 min ståvila. Både idag och igår på bana, börjar nästan bli fäst vid det. Kan bli bana imorgon också, ska köra på lunchen och det finns en IP där i krokarna också. Har tänkt att så länge jag håller mig till rekommendationerna i träningsprogrammet så behöver jag inte ta ut mig mer, så kanske jag orkar hela långpasset på söndag...

I lördags tänkte jag nämligen köra ett långpass som jag bestämde mig för att avbryta, skandal! Ok, det var dagen efter trapplöpningen. Planen var 26km, sprang runt i en skog med en hel del backar och gjorde dessutom en pangvurpa där jag lyckades få ett hål på ovansidan av min sko. Det var iallafall ett bevis på att det var en lurig rot jag snubblade på och ingen klantvurpa, puh... Lyckades dessutom ta emot med händerna och rulla på ryggen där jag hade vätskebältet så det blev bara lite skrubbsår på handflatorna, inga knän i backen. Min spontana reaktion på vurpan vara att skrika "fu***ng j***a f***a". "Långpasset" blev bara 14km...

Den "aktiva" farten idag blev 3:54. Totalt:

11,5km / 4:41
177 / 158

1 kommentar:

  1. Haha, tror jag skulle vrålat något liknande!
    Det är bra att läsa dina inlägg, är en bra sporre för att försöka komma igång...

    SvaraRadera