onsdag 8 september 2010

Långpass Cap d'Antibes


Hade tänkt köra 20 km men rundan blev som den blev, var halvt vilse efter att ha svängt av från vägen som gick längs vattnet och var nöjd med att komma rätt och var så pass trött då att det kändes lagom att runda av trots att jag bara sprungit 17 km. Det var en ökning med drygt 20% i distans jämfört med passet innan. Så nästa långa pass kanske jag kan fortätta den principen, eller så skiter jag i principer och springer så långt jag orkar. Skulle ju kunna vara kul att springa runt hela halvön någon gång, men då kanske jag skulle ha med mig lite cash så jag kan ta en buss eller taxi om jag hamnar för fel.

Idag blev det fartlek på bana, 10 varv, varav varannat snabbt. Snabbaste 400m gick på 1:09.

Igår:
17 km / 5:01
173 / 160

Idag:
6 km / 4:22
191 / 165

P.S. La ner min Frankrike-blogg för jag kommer inte på något att skriva om. Kanske öppnas om jag skulle bli inspirerad. Men nu är det iallafall lite strejker på gång, lite bussar, brandbilar och ambulanser som strejkar. Sen är det en massa protester mot pensionsreformer, himla intressant.

1 kommentar:

  1. Din rapport om ditt franska liv var iaf väldigt roligt! Effektiva band i kassan är kanske något facket är emot? Bättre maskiner kräver mindre anställda...

    SvaraRadera