måndag 25 juni 2012

Sanningen om Marathon

42km/6:56
189/168


Samma snittpuls som förra året. 2 minuter snabbare. Gick och la mig på fredagen. Ont i halsen. Vaknade med lätt feber. Tog 2 alvedon. Lite dåligt samvete. Lovat mor att inte springa om jag kände mig sjuk.

Efter en kilometer. Ont i huvet och fötterna. Förberedde mig mentalt för att bryta. Förberedde ursäkter. "Nää.. jobbet har ju tagit mycket tid på sistone..."

Lutar åt att jag springer nästa år. Vore intressant att fortsätta testa tesen "vara sämre tränad än förra året men jogga liiite snabbare"

Hursomhelst, efter 35 km låg jag efter mina tider från 2010 och 2011. 
Efter 42,2 kilometer hade jag personbästa.


1 kommentar:

  1. Jag hade ju väntat mig någon chockerande sanning. Det var iaf en kall jävla marathon. Att titta på.

    SvaraRadera