fredag 22 juni 2012

Fyra gånger fyr, slutade på topp

Här hade sällskapet som skulle haft cowboyhattar på sig picknick.  

Firade midsommar med backträning. Håller mitt löfte med ett sådant pass i veckan och det ska bli kul att se om det ger något resultat. Resultatet skulle till exempel kunna vara att jag springer upp för backar snabbare än tidigare. Upp till fyren är det inte mer än 60 meter i höjd. Phare de la Garoupe alltså. Första gången upp tog jag golgatan, den med en massa jesus-skåp. Sen blev det bilvägen upp 3 gånger som är 1,7km.

På toppen hade ett fransk sällskap en fest där alla skulle ha cowboyhattar på sig. Men jag hann höra ganska många anlända med olika ursäkter för att de inte hade någon hatt med sig. Jag tog nämligen lite pauser varje gång jag nådde toppen. Det finns även en dricksfontän där uppe, de är bra på att ställa ut såna här! Jag slutade som sagt på topp, så medan jag stretchade fick jag chansen att lyssna lite mer på cowboygänget. Som vanligt är det någon som pratar om "la kiné", dvs sjukgymnasten. Detta är en fransk folksport, alla går till la kiné för någonting. Gärna något ganska obetydligt. Det är ju gratis. 

Jag begick nog något form av snedtramp i och med att jag använde mig av det intilliggande kapellets crucifix som hjälpmedel för att stretcha vaderna. Men så är också detta en typiskt hednisk dag.

På den här stretchade jag.
Efter att ha hittat en bild på korset så känner jag mig lite extra syndig. Det här korset ser ovanligt strängt ut och är absolut inte menat att använda som gymnastikmateriel. Förlåt för allt. O CRUX!


2 kommentarer:

  1. Haha, Frankrike verkar ju så otroooligt sossigt när du skriver sådär, om kine alltså.
    Jag skulle gärna se att du trakasserar fransmännen lite också för att de är så otroligt kassa på fotboll

    SvaraRadera
  2. Kommentar överflödig angående fransosernas uselhet. Spelarna hatar ju uppenbarligen sitt eget lag. En kollega var heligt förbannad över att de inte sjöng nationalsången. Jag sa att det inte är deras jobb att sjunga, men hon hörde tog inte alls in den informationen. Sen sa jag att Frankrike har varit väldigt medelmåttiga i fotboll för jämnan, bara att de råkade vara bra 1998-2000, något som franska folket borde ta och släppa nu.

    SvaraRadera