onsdag 13 juni 2012

Inför MNLS

Det är en förkortning som jag hittat på som betyder Midnattsloppet Stockholm.

Inför detta så har jag bestämt att jag ska träna backe ordentligt. Det är det enda jag har som bestämt mål att göra ordentligt inför detta lopp. Sen kommer jag nog inte plåga ihjäl mig med intervaller och dylikt i sommar. Men ett backpass i veckan ska jag köra åtminstone i juni och i juli är planen. Jag har än så länge hållt det löftet i och med dagens backpass, det andra för juni. För övrigt min ENDA löpning denna månad. Kanske lite av en löparkris alltså.

Dagens backe var väldigt brant. Som bilden visar såå tydligt. 100m på lite mindre än 1km. Det kändes framför allt brant utför då jag försökte undvika att bromsa utan istället bara springa på på framfoten med raska kliv.

Förklaring: Ner i dalen, upp på andra sidan, ner igen, upp igen på startsidan, ner igen, upp på andra sidan, ner igen, upp igen på startsidan... (Plats: Parc naturel départemental de la Brague, Biot)

2 kommentarer:

  1. Sporttracksnoyalgi med höjdkurvor. Juni är snart slut, hur går det med löftet? I år kan jag vara MNLS-coach. Beordrar träning.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju kört 3 backpass, så jag ligger i fas på löftesfronten! Fyrpasset igår var ju ett backpass.

    SvaraRadera