tisdag 17 juli 2012

Trail!

Bild lånad från Claude från Monaco som fotar på precis varje lopp på la côte d'azur: 
http://www.monaco-athletisme.com/


Den 14:e juli gjorde jag min första trail i Séranon. Inte bara min första trail i Séranon utan även min första trail någonsin.

18 km med 850 meters klättring. Det var ganska tufft som preimärtrail. Men jag gillade det. Iallafall i nedförsbackarna där jag tyckte att det gick ganska bra. Ramlade en gång och "körde av stigen" en annan gång men så hade jag också löparbaneskor på mig.

Precis så här brant var det!
Som man kan se på bilden bestod loppet av två backar. En inledande där man steg 300m på ca 2km "löpning". Sen nerför ungefär i 3km. Sen ett platt parti på 5-6km då jag inte riktigt visste hur mycket jag borde spara mig till den löjligt jobbiga avslutande backen. Upp 600m på ca 4km "löpning". I de här backarna var det  inte löpning överhuvudtaget utan gång med händerna på låren och vissa tafatta försök till löpning. Avslutning med ca 5km nedförsbacke efter att ha varit uppe på en topp prydd med ett träkors och panoramautsikt.

Tiden blev 1:59:14. Placering: skulle jag bra gärna vilja veta!

4 kommentarer:

  1. Hurra! Jag kom på 20:e plats av ca 200 pers:

    http://www.runningmag-paca.fr/UserFiles/chrono/3155.xls

    SvaraRadera
  2. Vilket jäkla lopp! Måste varit som utflykten i Tourette, fast flera gånger om. Den där bilden på dig är tuff, är det lagkamraterna som är ute och fotar?

    SvaraRadera
  3. Det står på bildtexten: det är en bloggare från Monaco som har som hobby att fota alla lopp på Côte d'Azur. Men de måste nog vara några stycken som fotar. Kan annars inte se hur de hinner fota på så många olika ställen.

    SvaraRadera