måndag 5 december 2011

Ute och cyklade

Alltid lika skönt när 30-begränsningen upphör...


Det skämtet kan man ju inte dra allt för många gånger. Nu var jag istället ute i söndags för i lördags. Går lite framåt tror jag, har ju inte haft någon jättekontinuitet men kan ändå tycka att jag tar vissa backar på högre växel än tidigare. Nu bar det av till Châteauneuf-Grasse, enligt grafen klättrade jag 400m! 48km på 1h53. Om man fortsätter några km i samma riktning kommer man till Gourdon som ligger på 750m, det får bli nästa gång. Det är ju Alpes-Maritimes jag bor i. Det är alltså alper och hav.

Cykelkläder är ju så bra designade så jag skulle egentligen kunna ta med min lilla kamera när jag cyklar, så kan det här bli en riktig blogg med bilder och allt istället för skärmdumpar från Google Maps.

3 kommentarer:

  1. Hej Kalle!
    Använder du samma pulsmätare när du cyklar som när du springer?

    SvaraRadera
  2. Kalle du kan väl lägga upp en bild på din cykel!

    SvaraRadera
  3. Batteriet är slut i pulsmätaren eller så är den trasig. Annars är det fritt fram att ha samma pulsmätare.

    Har redan lagt upp en bild på cykeln: http://fockspring.blogspot.com/2011/09/prylsport.html

    SvaraRadera